نمایشگاه گروهی حجم و نقاشی در گالری دیدار didar gallery
اخبار و مطبوعات
اخبار و مطبوعات رویدادها
خبرگزاری ایمنا – “وارنگ” در هم تنیدگی فضا و زمان
۱۳ اردیبهشت ماه ۲۰۲۰

"وارنگ" درهم تنیدگی فضا و زمان جهان به سمت بی نظمی و پدیده‌ها به سوی پراکندگی می‌روند، از طرف دیگر به نظر می‌آید که طبیعت از هم شکلی و کلیشه گریزان است، پیرامون ما بیکرانه‌ای از در هم تنیدگی فضا و زمان است."وارنگ" گاه روایت سرگردانی در جهانی سرشار از اتفاق و حرکت و گاه تصویر رویاهایی بهم ریخته و ابهام آمیز است. به گزارش خبرنگار ایمنا، "وارنگ" مجموعه آثار شهین نبویان پور است که اینک فارغ از محدودیت ها، آزادانه به بوم هنری تازه بخشیده و معتقد است "وارنگ هر چه که هست برای من تجربه ای است بسیار دلچسب از آزادی…

ادامه
تحلیلی بر نمایشگاه “وارنگ” از محمد قادریان
۱۳ اردیبهشت ماه ۲۰۲۰

رنگ و طراحی و بافت، عناصر بنیادین نقاشی است. گرچه در هر کدام، حضور دو عنصر دیگر هست- به این معنا که هر رنگی بافت و طرحی دارد و هیچ طراحی‌ای نیست که بی‌رنگ و بافت باشد و همین‌طور در مورد بافت- اما در تحلیل، این سه را مجزا لحاظ می‌کنیم. به عبارت دیگر تاکید و وجه‌ی نظرمان در تحلیل متفاوت است. از برآیند و برهم کنش این سه، فرم و معنا سر بر می‌آورد و آشکار می‌شود. گرچه که فرم بیش از طراحی است، اما طراحی نقشی تعیین کننده دارد. طراحی ساخت است. ساختارمندی نقاشی بر عهده‌ی طراحی است…

ادامه
تحلیلی بر نمایشگاه “وارنگ” از سید محمود حسینی
۱۳ اردیبهشت ماه ۲۰۲۰

نمایشگاه خانم نبویان پور در گالری دیدار باعنوان وارنگ تجربه ای مطابق مد روز نیست بلکه نقاشی هایی سرشار از کنش ،هراس،نفرت و پراکنگی با روایتی متکثر و مخدوش از جهان پیرامون است. غلبه فرم های سیال و بدون ترس در کنشی آزاد و حرکتی خود انگیخته و خیال پردازانه رهایی آثار را بیشتر نموده و استفاده از بافت های خشن تأثیرات بصری آنها را دو چندان نموده است. این آثار مستقیما بیانگر نمایش احساسات جستجوگر هنرمند بر روی بوم اند و تصاویر ذهنی گوناگون هنرمند را منعکس می کنند. اندازه بزرگ بوم ها و قطع بزرگ کارها بر این…

ادامه
پس از واقعیت (هنر محیطی مجارستان)
۱۸ اردیبهشت ماه ۲۰۱۹

پس از واقعیت - یک بخش از هنر طبیعت مجارستانی در سال 2015 هنرمندان زیست محیطی ایران درسفنتوگئوگه (ترانسیلوانیا– رومانی)یک نمایشگاه فوق العاده داشتند، و آثار 28 هنرمندایرانی در مرکز هنرهای ترانسیلوانیا نمایش داده شد. پنج نفر از آنها به ترانسیلوانیا آمدند و همراه با هنرمندان مجارستانی کارگاهی در باغ قلعه Olasztelek داشتند. کیوریتور محمود مکتبی ، هنرمند و برگزارکنندگان مجارستانی: پترالپار و من آرزوی ادامه یاین پروژه هنری ایرانی-مجارستانی وبرگزاری یک رویداد مشابه را در ایران داشتیم. اکنون ما بسیار قدردانی می کنیم که هنرمندان طبیعت مجارستان می توانند در گالری دیدار اصفهان کارهای هنری خود را ارائه دهد…

ادامه
Meeting with Masahiro Sugano (japan)
۳۰ فروردین ماه ۲۰۱۹

جمعه 30/9/1397 ، تعدادی از آثار ماساهیرو سوگانو (هنرمند فیلم ساز ژاپنی) در گالری دیدار، با حضور هنرمند و  تعدادی از هنرمندان مفهومی اصفهان به نمایش درآمد و گفتگو درمورد آثار و فعالیت های این هنرمند برگزار شد. ماساهیرو  سوگانو در آثار نخستین‌اش از تصویر و معناهای ضمنی آن بهره برده است. کلام کمتر است و بنابراین معنای فیلم‌ها بر دوش تصاویر هستند. اما به مرور کلام بر تصویر افزوده شد و در نهایت پیوند متعادلی میان تصویری و کلام را در آثارش می‌توان مشاهده کرد. اگر چه در آثار متاخر، تاثیرپذیری از موسیقی همسرش نیز در آنها دیده می‌شود.…

ادامه
گفتگو با نسیم مهدوی – به قلم عاطفه علیان
۱۴ فروردین ماه ۲۰۱۹

گفتگو با نسیم مهدوی به بهانه نمایشگاهش در گالری دیدار  دنیا را رنگی می بینم گروه فرهنگ و هنر روزنامه اصفهان امروز – عاطفه علیان: جمعه ای که گذشت، ۲۱ دی ۱۳۹۷ نمایشگاه انفرادی نسیم مهدوی در گالری دیدار آغاز به کار کرد. مهدوی، هنرمند جوانی است که تا چهارشنبه، ۴۰ اثری که از سال ۹۳ نقاشی کرده را به نمایش گذاشته است. کارهای نسیم مهدوی در ابعاد مختلف و شامل کلاژ و ترکیب مواد روی بوم و اکریلیک است. در استیتمنت، با قلمش آمده است: (من از آن طبيعتم، خود را در آن يافتــم، در آن قدم زدم، صداها…

ادامه
گفتگو با حشمت اله بهزادی – عاطفه علیان
۰۸ فروردین ماه ۲۰۱۹

گفتگو با حشمت ا... بهزادی به بهانه برپایی نمایشگاهش در گالری دیدار  آشوب یادها گــروه فرهنگ و هنر روزنامه اصفهان امروز – عاطفه علیان: حشــمت ا... بهزادی، از نســلی است که هنرستان زیبای اصفهان، مرکز هنر شناخته می شد و سران کشــورها از ملکه انگلستان تا رهبران شــوروی و ژاپن به دیدارش می آمدند و پیشــکش نثارش می کردند تا بهــزادی نوجوان موقع دیدار ایوب خان، دومین رئیس جمهور پاکســتان، از هنرستان، عکسش ثبت شود. حشــمت ا... بهزادی متولد ۱۳۲۰ است و در روستای تشنیز چهارمحال و بختیاری به دنیا آمده است. نخستین فرزند خانواده است و در شش سالگی…

ادامه
یاداشتی بر نمایشگاه نقاشی های زهرا براهیمی – به قلم حسین تحویلیان
۰۵ فروردین ماه ۲۰۱۹

هر چند زن و زنانگی  موضوع تمامی آثار خانم براهیمی در نمایشگاه باری دگر بود، اما آثار را می توان به دو گروه تقسیم کرد. گروه اول: اکثریت آثار دفرمه شده ی پیکرهای زنانه در محیط  استخر مانند که با گویش ایرانی وحدت تصویری یافته است. رنگ های ابی، آجری را در معمار و نگارگری های ایرانی قبلا دیده بودیم اما در اجرای خانم ابراهیمی هر چند تاکید بر سطح دیده می شود اما ترکیب بندی فضاء را گسترش می دهد و احساس عمق را ایجاد می کند. البته رنگ ها نیز حس عمق را تشدید می نماید. پرداختن به…

ادامه
یاداشتی بر نمایشگاه نقاشی های زهرا براهیمی – به قلم راحله احسانی
۰۵ فروردین ماه ۲۰۱۹

《باری دگر》مجموعه ای است پرتناقض از زهرا براهیمی! از یک سوی ارجاع های تصویری به نگارگری ایرانی و از سوی دیگر تجربه های نو در بافت و رنگ؛ ازطرفی نقوش تزیینی، آرام و دلنشین و از طرفی دیگر اجتماعی و معترض ! اما این تناقضات تصویری و مضمونی چه دلیلی دارد؟ چه چیز هنرمند را از نوستالژیک واگزوتیک  شدن آثارش می‌رهاند؟ هنرمند متن تاریخی را بهانه ای برای دستیابی به بیان انسانی‌تر از مسائل و مشکلات عمیق قرار داده. طرح مسائل چالش برانگیز تنهایی، رخوت و بی حوصلگی، انفعال و تقدیرگرایی و...  انسان هایی مسخ شده با رنگهای پر تلالو در بستری…

ادامه
یاداشتی بر نمایشگاه نقاشی های زهرا براهیمی – به قلم حسام عزمی
۰۵ فروردین ماه ۲۰۱۹

نقدی بر آثار زهرا براهیمی – گالری دیدار – اصفهان – زمستان 1397 رنگ های نقره فام در فرم هایی که سکوت را زندگی می کنند ، شیوه ایست شاید دیده نشده که در آثار زهرا براهیمی جا خوش کرده اند . در این آثار گستره ی رنگ فرم را درگیر خود می کند . رها شدن به سوی مرزِ بوم و یا شکل پذیری و رسیدن به غایت نهایی در ماهیت سیال خویش . این کنش و دوگانگی در رهایی و پیوستگی ، کنکاشی در نگاه ناظر ایجاد می کند . و ماندن و دیدن را طولانی تر .…

ادامه